Hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020

Protože výuka ve druhém pololetí školního roku 2019/2020 probíhá zcela nestandardním způsobem, seznamujeme vás se způsobem hodnocení žáků za toto období. Hodnocení bude probíhat v souladu s vyhláškou 211/2020 Sb. z 27. 4. 2020 (odůvodnění viz dále).

Postup při hodnocení výsledků vzdělávání žáků:

  1. Hodnocení výsledků vzdělávání žáka za druhé pololetí školního roku 2019/2020 provedou vyučující na základě těchto podkladů: 
  2. hodnocení získaných v druhém pololetí v době, kdy byla umožněná osobní přítomnost žáků na vzdělávání, tedy z doby do 10. 3. 2020
  3. podpůrně ze všech podkladů, které získali při vzdělávání na dálku („distanční formou“); v případě, že podklady hodnotili známkou, má toto hodnocení jen doporučující vliv; vyučující musí při hodnocení těchto podkladů zohlednit celkový přístup žáka k průběhu vzdělávání na dálku a podmínky žáka pro tento způsob vzdělávání
  4. zohlednění výsledků žáka za první pololetí školního roku 2019/2020; to zejména v případech, že nebude mít vyučující odpovídající podklady podle písm. a) a b)
  5. podpůrně z podkladů získaných při aktivitách formou školních skupin od 25. 5. resp. 8. 6. 2020

Žáka nelze hodnotit známkou, je „nehodnocen“, jen v těchto případech:

  1. pokud se nezúčastňoval výuky od 1. 2. do 10. 3. 2020, a současně
  2. byl z daného předmětu v 1. pololetí také „nehodnocen (a)“

V případě, že nebude žák na konci druhého pololetí hodnocen, určí ředitelka školy pro jeho hodnocení náhradní termín v posledním týdnu měsíce srpna 2020.

Žák, který nebude s hodnocením na vysvědčení spokojen má zachováno právo požádat přezkoumání výsledků hodnocení s případným komisionálním přezkoušením. Toto právo musí uplatnit v souladu s § 52 odst. 4 nebo § 69 odst. 9 školského zákona.

Změnou vyhlášky č. 353/2016 Sb. MŠMT dále stanoví, že vysvědčení z tohoto pololetí se nebude vyhodnocovat při přijímacím řízení na střední školy a nebude ani součástí dokumentů přikládaných k přihlášce.

Důvod:

  1. Vláda ČR svým usnesením ze dne 12. 3. 2020 č. 201 (vyhlášeno pod č. 74/2020 Sb.), resp. přílohy č. 6 tohoto usnesení usnesením Vlády ČR č. 420/2020 zde dne 17. 4. 2020 a přílohy č. 6 tohoto zakázala osobní přítomnost při vzdělávání mimo jiného i u žáků základních, středních a základních uměleckých škol a konzervatoří.
  2. S ohledem na zákaz osobní přítomnosti žáků a studentů ve školách a školských zařízeních bylo zavedeno vzdělání žáků formou dálkové studijní podpory a opory (dále také „distanční vzdělávání“).
  3. Základní škola Chomutov, Kadaňská 2334 provádí hodnocení žáků v souladu s klasifikačním řádem, se kterým byli žáci školy na začátku školního roku 2019/2020 seznámeni. Tento řád předpokládá standardní průběh školního roku s prezenční formou vzdělávání.
  4. Řád mohla škola k hodnocení žáků vlivem skutečností uvedených v písmenu a) uplatit jen na první pololetí školního roku 2019/2020.
  5.  Ukončování studia v režimu bodu a) je řešeno v rámci druhého pololetí zákonem č. 135/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro přijímání k některým druhům vzdělávání a k jejich ukončování ve školním roce 2019/2020 a vyhláškou MŠMT č. 211/2020 Sb., o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020, kterou vydalo MŠMTpodle § 56, § 71 a § 112 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
  6. Uvedené právní předpisy ukládají škole povinnost jejich ustanovení respektovat v rámci hodnocení žáků za druhé pololetí školního roku 2019/2020 a seznámit s upravenými pravidly pro hodnocení žáky školy.