Podzimní MA (NDA) LOVÁNÍ v družině na Kadaňské

Mandala…

Do našeho slovníku pojem mandala přivedl ve druhé polovině minulého století Carl Gustav Jung. Zasloužil se i o to, že se mandala dostala do západní psychoterapie a arteterapie a sám ji používal i při práci se svými pacienty.

Ať už je to tak, či onak, a my tomu věříme, nebo ne,

mandaly jsou nádherné obrazce plné fantazie a barev, nepatřící do žádné konkrétní kultury ani náboženství, ale představující nadčasový symbol jednoty a rovnováhy.

A právě díky krásným barvám a neuvěřitelným obrazcům děti z 1. B a 2. B mandaly naprosto nadchly.

Povídali jsme si o jejich původu a významu, o tom, jak se mandaly tvoří, děti vybarvovaly své  i mandaly natištěné.

A když jsme pak jednoho dne vyrazili na procházku a uviděli tu záplavu barev podzimního listí, nemohlo nás napadnout nic jiného než si mandaly vyrobit právě z podzimního listí. A že to byla práce víc než zajímavá, je patrné z fotografií.

Děti nechaly svou fantazii rozjet na plné obrátky a vznikaly tak obrazce pohádkových barev i vzorů. Nakonec zjistily, že tvorba mandaly není nikterak složitá, jak si na začátku myslely, a pak, už úplně samy, vytvářely své vlastní osobité vzory.

Kamila Šišková, vychovatelka