Druháci se v rámci podzimního projektového dne vydali do nedalekého lesa, kde se zábavnou formou učili poznávat přírodu kolem nás. Během dopoledne se zaměřili především na stromy, jejich listy, plody i obyvatele lesa, kteří se připravují na zimu.
Děti si nejprve zahrály na badatele – sbíraly spadané listy různých tvarů a barev, porovnávaly je a třídily podle druhů stromů. Zahrály si s nimi hru na přebíjenou. Zkoumání doplnily výtvarnou technikou frotáž– otiskováním struktury kůry na papír. Každá skupina pak měla za úkol určit, o jaký strom se jedná a co je jeho plodem. Dub, buk, javor nebo kaštan už děti jen tak nepoplete! Štafetová hra se lžičkou, na které jsme nosily plody, nám dala úžasnou možnost si všechno zopakovat.
V rámci poznávání zvířat si zahrály pohybovou hru „Kuna honí veverku“,při které si procvičily nejen postřeh a obratnost, ale i znalosti o tom, jak zvířata na podzim shánějí potravu nebo si připravují úkryt.
Celý den byl vedený formou skupinové spolupráce – děti pracovaly v týmech, společně sbíraly přírodniny, luštily úkoly a navzájem si pomáhaly. Učení venku přineslo nejen nové znalosti, ale i radost z pohybu a pobytu v přírodě.
Zdraví vás žáci 2. B a paní učitelka Petra Kinclmanová










