Fyzika v 6. třídě? Ano – a začalo to ohněm!

Naši šesťáci poprvé okusili nový předmět – fyziku. Místo nudných definic je ale čekalo něco mnohem zajímavějšího: plamen, vosk a změna skupenství.
Hned první hodina se nesla ve znamení pokusu, který zaujal úplně všechny. Děti vzaly obyčejnou svíčku, zapálily ji a pak ji sfoukly. Zdálo by se, že tím všechno skončilo. Ale právě tehdy začalo to nejzajímavější. Nad knotem se totiž stále vznášel jemný proužek dýmu – voskové páry. A když do něj děti znovu přiložily hořící sirku, svíčka se znovu sama zapálila – tentokrát ne od knotu, ale od voskových par ve vzduchu!
Žáci tak hned pochopili, že fyzika není jen o vzorcích a učebnicích, ale hlavně o tom, jak funguje svět kolem nás. Během dalších hodin čekají děti další pokusy, otázky, hádanky i vysvětlení jevů, které denně zažívají, ale možná jim dosud unikalo, proč se to vlastně děje.
Fyzika v šesté třídě začala doslova jiskřivě – a my věříme, že zájem o ni bude dál hořet stejně jako ta svíčka.
Petra Koníčková, Jan Kužminski, učitelé fyziky