Podzim je jako kouzelná paleta barev, která nás přímo vybízí k objevování přírody všemi smysly. Proto jsme neváhali a s dětmi jsme se vydali ven učit, tvořit a poznávat svět kolem nás jinak než ve třídě.
Na první fotografii děti ukazují, jak si dokážou samy vymyslet hry pomocí toho, co najdou v přírodě. Z kaštanů, větviček a kamínků vznikly nápadité varianty piškvorek, šachů nebo hry Logik. Fantazii se meze nekladly a děti si užily spoustu zábavy i spolupráce.
Druhá fotografie zachycuje, jak jsme z barevných listů tvořili různá zvířátka. Kromě tvoření jsme ale také objevovali, v listech jsme našli živé tvory, jako berušku nebo mnohonožku, které jsme si mohli detailně prohlédnout lupou a povídat si o jejich životě.
Na další fotografii děti pomáhají s podzimním stříháním komule (motýlí keř). Ostříhané listy a květy jsme nevyhodili, otiskovaly jsme je na papír a tím jsme vytvářeli vlastní obraz komule. Spojili jsme tak péči o školní zahradu s výtvarnou výchovou.
Čtvrtá fotografie ukazuje naši paletu podzimu, sbírku listů a plodů, které mění barvy a tvar. Děti pozorovaly, jak příroda na podzim vypadá a pomocí přírodnin jsme zkoušeli míchat vlastní barvy i popisovat změny kolem nás.
Učení venku je pro nás nejen zpestřením výuky, ale i příležitostí, jak se učit skrze zážitek, dotyk a hru. Děti jsou v pohybu, rozvíjejí svou tvořivost, pozorovací schopnosti i vztah k přírodě.





