Matematika venku? Proč ne? 4. B vyrazila měřit do přírody

Třída 4. B si užila opravdu skvělé hodiny matematiky a výtvarné výchovy venku. Slunce svítilo, metr v ruce, dobrodružství mohlo začít. V první hodině matematiky jsme se ponořili do světa jednotek délky. Nejprve jsme se zamysleli: Jak vypadá jeden metr? Co má takovou délku? Strom? Lavička? Délka kroku? Nápadů bylo dost. Každý jsme si tipli a porovnali své odhady. Potom jsme si podle skutečného metru odměřili provázek o délce jednoho metru a šli jsme ověřovat. Někdy jsme byli skoro přesní, jindy jsme byli pěkně překvapeni. Kdo neměl metr v oku, doladil odhad pravítkem.

V další hodině jsme se pustili do objemu. Jak si představit jeden litr a co teprve „kubík“ – tedy krychlový metr? Už to víme! Pomocí stavby jsme si ukázali, jak vypadá a kolik se do něj vejde litrů… nebo dětí? J  Nakonec si každý tým postavil vlastní krychličku o objemu jednoho litru – byla to výzva, ale výsledek stál za to.

A protože jsme byli venku, nemohla chybět ani výtvarná výchova pod širým nebem. Pozorovali jsme přírodu skrz „okénko“ a co nás zaujalo nejvíc, to jsme zachytili na papír. Listy, šišky, broučci i ptačí zpěv, to vše se promítlo do krásných obrázků. Bylo to zkrátka učení, které mělo šťávu. A hlavně metr, litr i fantazii!

Tř. učitelka Monika Křížková a třída 4. B