5. A z Kadaňské volá: „Jaro!“

Tento způsob zimy zdál se nám poněkud nešťastným. Z lyžovačky moc nebylo a sněhulák se stal ohroženým druhem. Naštěstí my máme rádi každé roční období a těšíme se z toho, které zrovna nastává, protože radovat se ze všeho, znamená být stále spokojený!

Paprsky slunce a modrá obloha nás nalákaly do blízkého zahradnictví. V matematice se potýkáme s finanční gramotností, kde se snažíme uvědomit si, kolik vše stojí. Co to znamená hospodařit a vejít se do rozpočtu. Navíc v pracovních činnostech se máme zasvětit do tajů pěstitelství a sadby. Nápad byl ve vzduchu – každý vytvoří nějaké jarní aranžmá, obsahující živé květiny. Částku jsme si po debatě stanovili v rozmezí 140  – 150 Kč, finanční prostředky jsme získali při vánočním jarmarku.

Jak to všechno dopadlo? Sčítání, odčítání, násobení, dělení. Vybrat vhodnou kombinaci, najít náhradní variantu, počítat s nutným stornem při špatné rozvaze nebylo vždy snadné.. Pracovali jsme v malých skupinkách, abychom nezahltili celý obchod. Malé odchylky někde byly, průběžné součty nám ukazovaly, která skupina hospodařila lépe a která hůř. Nikdo však neudělal velkou ostudu a celkově jsme si vedli na jedničku! Plán byl vytvořit dvacet originálů ve stejné hodnotě = každý by měl danou částku vyčerpat. Tedy 20 krát 150 Kč. Výsledný účet u pokladen? 9 Kč zůstatek s vrácením jediné položky v průběhu všech nákupů!

Jakub Vaverka – třídní učitel 5. A